Protokół VI/07 z dnia 29 marca 2007 r.
Protokół VI/07 z obrad VI sesji Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim z dnia 29 marca 2007 r.
VI sesja Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim zwołana przez Przewodniczącego Rady Powiatu Adama Mirona Łęczyckiego odbyła się 29 marca 2007 r. w budynku Bursy Szkolnej przy, ul. Mickiewicza 122 w Bielsku Podlaskim. Obrady VI sesji rozpoczęły się o godzinie 10.10, zakończyły o godzinie 13.15.
Sesję protokołowała Joanna Popławska.
Przewodniczący Rady Powiatu Adam Miron Łęczycki otworzył obrady VI sesji Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim stwierdzając, iż zgodnie z listą obecności w obradach sesji uczestniczy 19 radnych, zatem obrady są prawomocne (lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu).
Ponadto na zaproszenie Przewodniczącego Rady Powiatu w sesji wzięli udział (lista gości stanowi załącznik nr 2 do protokołu):
1. Ewa Czerwińska – Radca Prawny,
2. Bożena Zwolińska – Skarbnik Powiatu,
3. Ryszard Anusiewicz – Sekretarz Powiatu,
4. Helena Łazowska – Z-ca Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej w Białymstoku,
5. Pani Magdalena Leszczyńska – Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Bielsku Podlaskim,
6. Zdzisława Gass – Inspektor ds. Ochrony Zdrowia i Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi w Starostwie Powiatowym,
7. Bożena Grotowicz – Dyrektor Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bielsku Podlaskim,
8. Artur Bańkowski – pracownik Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Bielsku Podlaskim,
9. Jan Bartoszuk – Komendant Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Bielsku Podlaskim,
10. Anatol Grzegorz Tymiński – Naczelnik Wydziału Oświaty i Kultury Starostwa Powiatowego,
11. Henryk Barwiński – Dyrektor Zespołu Szkół Rolniczych im. Krzysztofa Kluka w Rudce,
12. Andrzej Roszczenko – Dyrektor Zespołu Szkół nr 2 im. Konstytucji 3 Maja w Bielsku Podlaskim,
13. Leszek Mateusz Karbowski – Dyrektor Zespołu Szkół nr 1 im. Marszałka Józefa Klemensa Piłsudskiego w Bielsku Podlaskim,
14. Bogdan Komarzewski – Naczelnik Wydziału Organizacyjno-Prawnego Starostwa Powiatowego,
15. Ryszard Baranowski – Powiatowy Rzecznik Konsumentów,
16. Jarosław Karol Łaźny – Geodeta Powiatowy.
Przewodniczący Rady powitał wszystkich obecnych oraz poinformował o porządku obrad, który radni otrzymali wraz z zaproszeniem (potwierdzenie odbioru materiałów sesyjnych przez radnych stanowi załącznik nr 3 do protokołu). Następnie zwrócił się do radnych z prośbą o zgłaszanie wniosków i propozycji zmian do przedstawionego porządku obrad dzisiejszej sesji. Wniosków nie zgłoszono, w związku z tym Przewodniczący zamknął dyskusję i zarządził głosowanie nad przyjęciem porządku obrad.
W wyniku głosowania jawnego, stosunkiem głosów: 17 „za”, przy braku głosów przeciwnych i 2 głosów wstrzymujących się, przyjęty został następujący porządek obrad VI sesji Rady Powiatu (porządek obrad stanowi załącznik nr 4 do protokołu):
1. Otwarcie obrad i stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołów z IV i V Nadzwyczajnej sesji Rady Powiatu.
4. Sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym.
5. Sprawozdanie roczne z działalności Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Białymstoku za rok 2006 r.
6. Informacja Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Bielsku Podlaskim o stanie bezpieczeństwa sanitarnego na terenie Powiatu Bielskiego za 2006 rok.
7. Analiza sprawozdania SP ZOZ w Bielsku Podlaskim z wykonania planu finansowego za 2006 rok.
8. Podjęcie uchwały Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim w sprawie zatwierdzenia zmian w Statucie SP ZOZ w Bielsku Podlaskim.
9. Podjęcie uchwały Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim w sprawie zabezpieczenia środków finansowych na współfinansowanie udziału własnego w projekcie „Profilaktyka i wykrywanie wczesnych postaci chorób nowotworowych i gruźlicy płuc za pomocą badań radiologicznych w SP ZOZ w Bielsku Podlaskim”.
10. Przyjęcie informacji z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie z zakresu opieki społecznej za 2006 rok.
11. Podjęcie uchwały Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim w sprawie przyjęcia Powiatowego Programu Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych w Powiecie Bielskim w latach 2007-2011.
12. Przyjęcie informacji nt. „Analiza stanu ochrony przeciwpożarowej na terenie Powiatu Bielskiego w roku 2006”.
13. Podjęcie uchwał Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim w sprawie:
a) przekształcenia i likwidacji szkół wchodzących w skład Zespołu Szkół Rolniczych im. Krzysztofa Kluka w Rudce, ul. Ossolińskich 1,
b) przekazania Zespołu Szkół Rolniczych im. Krzysztofa Kluka w Rudce, ul. Ossolińskich 1 do prowadzenia Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi,
c) rozwiązania Zespołu Szkół nr 2 im. Konstytucji 3 Maja w Bielsku Podlaskim, ul. Wojska Polskiego 17, włączenia szkół do Zespołu Szkół nr 1 im. Marszałka Józefa Klemensa Piłsudskiego w Bielsku Podlaskim, ul. Szkolna 12 oraz w sprawie przekształcenia szkół,
d) stopniowej likwidacji IV Liceum Ogólnokształcącego wchodzącego w skład Zespołu Szkół nr 1 im. Marszałka Józefa Klemensa Piłsudskiego w Bielsku Podlaskim, ul. Szkolna 12,
e) zmiany siedziby szkół wchodzących w skład Zespołu Szkół Specjalnych w Bielsku Podlaskim, ul. Kleszczelowska 5.
14. Przyjęcie sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Bielskiego i zadań realizowanych z funduszy celowych w 2006 roku:
a) opinia Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym przez Zarząd Powiatu sprawozdaniu z wykonania budżetu powiatu za 2006 rok,
b) opinia Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w sprawie wykonania budżetu,
c) dyskusja.
15. Podjęcie uchwały Rady Powiatu w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu:
a) wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu,
b) opinia składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium.
16. Podjęcie uchwały Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim w sprawie zmian w planie dochodów i wydatków budżetu Powiatu Bielskiego w 2007 roku.
17. Podjęcie uchwały Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim w sprawie powiadomienia Sekretarza Powiatu o obowiązku przedłożenia Radzie Powiatu w Bielsku Podlaskim oświadczenia o pracy lub służbie w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z nimi w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r.
18. Podjęcie uchwały Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim w sprawie powiadomienia Skarbnika Powiatu o obowiązku przedłożenia Radzie Powiatu w Bielsku Podlaskim oświadczenia o pracy lub służbie w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z nimi w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r.
19. Podjęcie uchwały Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim w sprawie udzielenia upoważnienia Przewodniczącemu Rady Powiatu.
20. Interpelacje i zapytania radnych.
21. Wnioski i oświadczenia radnych.
22. Sprawy różne.
23. Zamknięcie obrad.
O godzinie 10.20, za zgodą Przewodniczącego Rady, z obrad zwolniony został radny Zdzisław Tworkowski. W dalszych obradach uczestniczyło 18 radnych.
Ad 3.
Przewodniczący Rady poinformował, iż zgodnie z wymogami statutowymi protokoły obrad: IV sesji Rady Powiatu z dnia 15 lutego 2007 r. oraz V Nadzwyczajnej sesji Rady Powiatu z dnia 27 lutego 2007 r. były wyłożone do wglądu wraz z załącznikami w Wydziale Organizacyjno-Prawnym Starostwa Powiatowego (pok. nr 309) oraz były dostępne tuż przed rozpoczęciem sesji. Żadne uwagi do ww. protokołów nie wpłynęły. Zapytał następnie, czy radni w tej chwili chcą zgłosić pytania i wnioski do protokołu.
Żadnych uwag i zastrzeżeń nie wniesiono, wobec tego Przewodniczący zamknął dyskusję i zarządził głosowanie nad przyjęciem ww. protokołów.
Rada Powiatu w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów: 14 „za”, 0 przeciwnych i 4 wstrzymujących się (w obecności 18 radnych) przyjęła protokół IV sesji i V Nadzwyczajnej sesji.
Ad 4.
Przystępując do realizacji kolejnego punktu porządku obrad sesji Przewodniczący poprosił Starostę Bielskiego o złożenie sprawozdania.
Starosta Bielski Sławomir Jerzy Snarski przedstawił sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu Bielskiego w okresie od 28 lutego 2007 roku do 29 marca 2007 r. (sprawozdanie stanowi załącznik nr 5 do protokołu).
Następnie Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą o zgłaszanie uwag do sprawozdania.
W związku z brakiem chętnych do dyskusji w tym punkcie Przewodniczący Rady stwierdził, że sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym zostało rozpatrzone.
Ad 5.
Przystępując do kolejnego punktu porządku obrad Przewodniczący poinformował, iż w materiałach sesyjnych radni otrzymali materiał pt.: „Sprawozdanie roczne z działalności Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Białymstoku za rok 2006 r.” (Sprawozdanie stanowi załącznik nr 6 do protokołu) oraz odpowiedź Zarządu Powiatu na wnioski Komisji dotyczące przedmiotowego materiału (wnioski wraz ze stanowiskiem Zarządu stanowią załącznik nr 7 do protokołu). Następnie zwrócił się z prośbą o zgłaszanie uwag do materiału. Uwag nie zgłoszono.
Przewodniczący obrad zwrócił się z pytaniem do Pani Heleny Łazowskiej – Zastępcy Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej, czy chciałaby uzupełnić przedmiotowe sprawozdanie.
Głos zabrała Pani Helena Łazowska, która szczegółowo omówiła działalność Inspekcji Handlowej w 2006 roku.
W związku z powyższym Przewodniczący zamknął dyskusję stwierdzając, iż Rada Powiatu przyjęła do wiadomości przedstawione Sprawozdanie roczne z działalności Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Białymstoku za rok 2006.
Ad 6.
Przystępując do realizacji kolejnego punktu porządku obrad Przewodniczący poinformował, iż w materiałach sesyjnych radni otrzymali materiał pt.: „Informacja Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Bielsku Podlaskim o stanie bezpieczeństwa sanitarnego na terenie Powiatu Bielskiego za 2006 rok” (Informacja stanowi załącznik nr 8 do protokołu) oraz odpowiedź Zarządu Powiatu na wnioski Komisji dotyczące przedmiotowego materiału (wnioski wraz ze stanowiskiem Zarządu stanowią załącznik nr 9 do protokołu).
Następnie zwrócił się z prośbą o zgłaszanie uwag i wniosków do rozpatrywanej informacji.
Radni nie zgłosili uwag i wniosków. Przewodniczący zapytał Powiatowego Inspektora Sanitarnego, Panią Magdalenę Leszczyńską, czy zechciałaby wnieść uzupełnienie do przedstawionego materiału.
Pani Magdalena Leszczyńska poinformowała, iż nie widzi potrzeby udzielenia dodatkowych wyjaśnień.
W związku z powyższym Przewodniczący podziękował Powiatowemu Inspektorowi Sanitarnemu za przygotowanie Informacji, następnie zamknął dyskusję stwierdzając, iż Rada Powiatu przyjęła do wiadomości przedstawioną Informację Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego dotyczącą bezpieczeństwa sanitarnego na terenie Powiatu Bielskiego w 2006 roku.
Ad 7.
Przystępując do realizacji kolejnego punktu porządku obrad Przewodniczący poinformował, iż w materiałach sesyjnych radni otrzymali materiał pt.: „Sprawozdanie SP ZOZ w Bielsku Podlaskim z wykonania planu finansowego za 2006 rok” (sprawozdanie stanowi załącznik nr 10 do protokołu). Poinformował, iż Komisje nie zgłosiły wniosków do ww. materiału oraz zwrócił się do radnych z pytaniem czy w dniu dzisiejszym mają pytania i wnioski.
W związku z brakiem uwag i chętnych do dyskusji w tym punkcie Przewodniczący Rady stwierdził, że Rada Powiatu dokonała analizy Sprawozdania SP ZOZ w Bielsku Podlaskim z wykonania planu finansowego za 2006 rok.
Ad 8.
Następnie Przewodniczący przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad – Podjęcie uchwały Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim w sprawie zatwierdzenia zmian w Statucie SP ZOZ w Bielsku Podlaskim (projekt uchwały stanowi załącznik nr 11 do protokołu).
Komisje nie zgłosiły wniosków do ww. materiału. Następnie Przewodniczący zwrócił się do radnych z zapytaniem czy w dniu dzisiejszym mają jakieś pytania i wnioski. Uwag do projektu uchwały w przedmiotowej sprawie nie zgłoszono, w związku z tym Przewodniczący odczytał numer, tytuł i treść projektu uchwały w przedmiotowej sprawie oraz poddał ją pod głosowanie.
Rada Powiatu w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów: 13 „za”, 0 przeciwnych i 4 wstrzymujących się podjęła uchwałę nr VI/38/07 w sprawie zatwierdzenia zmian w Statucie SP ZOZ w Bielsku Podlaskim stanowiącą załącznik nr 12 do protokołu.
O godzinie 10.50 Przewodniczący ogłosił 10-minutową przerwę w obradach sesji. Podczas przerwy na posiedzenie wrócił radny Zdzisław Tworkowski. W dalszych obradach uczestniczyło 19 radnych.
Ad 9.
Po wznowieniu obrad Przewodniczący przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad – Podjęcie uchwały Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim w sprawie zabezpieczenia środków finansowych na współfinansowanie udziału własnego w projekcie „Profilaktyka i wykrywanie wczesnych postaci chorób nowotworowych i gruźlicy płuc za pomocą badań radiologicznych w SP ZOZ w Bielsku Podlaskim” (projekt uchwały stanowi załącznik nr 13 do protokołu). Poinformował, iż Komisje nie zgłosiły wniosków do ww. materiału. Następnie zwrócił się do radnych z pytaniem, czy w dniu dzisiejszym mają pytania i wnioski.
Uwag do projektu uchwały w przedmiotowej sprawie nie zgłoszono, w związku z tym Przewodniczący odczytał numer, tytuł i treść projektu uchwały w przedmiotowej sprawie oraz poddał ją pod głosowanie.
Rada Powiatu w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów: 18 „za”, 0 przeciwnych i 0 wstrzymujących się (radny Marek Malinowski nieobecny na sali obrad podczas głosowania) podjęła uchwałę nr VI/39/07 w przedmiotowej sprawie (uchwała stanowi załącznik nr 14 do protokołu).
Ad 10.
Przystępując do realizacji kolejnego punktu porządku obrad Przewodniczący poinformował, iż w materiałach sesyjnych radni otrzymali materiał: „Informacja z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie z zakresu opieki społecznej za 2006 rok” (informacja stanowi załącznik nr 15 do protokołu). Poinformował, iż Komisje nie zgłosiły wniosków do ww. materiału. Następnie zwrócił się z prośbą o zgłaszanie uwag i wniosków do rozpatrywanej informacji.
Radni nie zgłosili uwag i wniosków. Przewodniczący zapytał Pana Artura Bańkowskiego – pracownika PCPR, czy zechciałby wnieść uzupełnienie do przedstawionego materiału. Pan Artur Bańkowski poinformował, iż nie widzi potrzeby udzielenia dodatkowych wyjaśnień.
W związku z powyższym Przewodniczący zarządził głosowanie nad przyjęciem rozpatrywanej informacji.
Rada Powiatu w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów: 17 „za”, 0 przeciwnych i 2 wstrzymujących się przyjęła „Informację z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie z zakresu opieki społecznej za 2006 rok”.
Ad 11.
Przewodniczący przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad – podjęcie uchwały Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim w sprawie przyjęcia Powiatowego Programu Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych w Powiecie Bielskim w latach 2007-2011 (projekt uchwały stanowi załącznik nr 16 do protokołu). Następnie Przewodniczący zwrócił się do radnych z pytaniem czy w dniu dzisiejszym mają pytania i wnioski.
Uwag do projektu uchwały w przedmiotowej sprawie nie zgłoszono, w związku z tym Przewodniczący odczytał numer, tytuł i treść projektu uchwały w przedmiotowej sprawie oraz poddał ją pod głosowanie.
Rada Powiatu w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów: 18 „za”, 0 przeciwnych i 1 wstrzymującym się podjęła uchwałę nr VI/40/07 w sprawie przyjęcia Powiatowego Programu Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych w Powiecie Bielskim w latach 2007 – 2011 (uchwała stanowi załącznik nr 17 do protokołu).
Ad 12.
Przystępując do realizacji kolejnego punktu porządku obrad Przewodniczący poinformował, iż w materiałach sesyjnych radni otrzymali materiał pt. „Analiza stanu ochrony przeciwpożarowej na terenie Powiatu Bielskiego w roku 2006”. Następnie zwrócił się z prośbą o zgłaszanie uwag i wniosków do rozpatrywanej Informacji (Informacja stanowi załącznik nr 18 do protokołu).
Radni nie zgłosili uwag i wniosków. Przewodniczący zapytał Pana Jana Bartoszuka – Komendanta Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Bielsku Podlaskim, czy zechciałby wnieść uzupełnienie do przedstawionego materiału.
Głos zabrał Komendant Jan Bartoszuk, który poinformował, iż weszła w życie tzw. ustawa modernizacyjna dla służb mundurowych. Zapisano w niej dwie inwestycje dla bielskiej straży pożarnej (II etap rozbudowy budynku Komendy Straży Pożarnej; zakup drabiny, podnośnika na 2008 rok o wartości około 1,2 mln zł). W 2006 roku Zawodowa Straż Pożarna w Bielsku Podlaskim obchodziła 55-lecie swego istnienia, wydano z tej okazji monografię, która została dostarczona radnym. Następnie podziękował Staroście, Zarządowi oraz radnym za dofinansowanie zakupu samochodu osobowo-dostawczego dla tutejszej komendy.
W związku z brakiem chętnych do zabrania głosu w tym punkcie Przewodniczący zamknął dyskusję oraz zarządził głosowanie nad przyjęciem rozpatrywanej informacji.
Rada Powiatu w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów: 17 „za”, 0 przeciwnych i 0 wstrzymujących się (radni: R. A. Charyton i J. Radkiewicz nie wzięli udziału w głosowaniu) przyjęła informację nt. „Analiza stanu ochrony przeciwpożarowej na terenie Powiatu Bielskiego w roku 2006”.
Ad 13a.
Przewodniczący przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad – Podjęcie uchwały Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim w sprawie przekształcenia i likwidacji szkół wchodzących w skład Zespołu Szkół Rolniczych im. Krzysztofa Kluka w Rudce, ul. Ossolińskich 1 (projekt uchwały stanowi załącznik nr 19 do protokołu). Poinformował, iż radni otrzymali odpowiedź Zarządu Powiatu na wniosek Komisji dotyczący materiałów z punktów 13a-13d (wniosek Komisji wraz z odpowiedzią Zarządu stanowi załącznik nr 20 do protokołu) oraz pismo Zarządu Powiatu nr OK.4314-4/07 z dnia 21.03.2007 r. dotyczące materiałów z punktów 13a-13b (pismo stanowi załącznik nr 21 do protokołu). Następnie Przewodniczący zwrócił się do radnych z pytaniem czy w dniu dzisiejszym mają pytania i wnioski.
Uwag do projektu uchwały w przedmiotowej sprawie nie zgłoszono, w związku z tym Przewodniczący odczytał numer, tytuł i treść projektu uchwały w przedmiotowej sprawie oraz poddał ją pod głosowanie.
Rada Powiatu w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów: 15 „za”, 0 przeciwnych i 4 wstrzymujących się podjęła uchwałę nr VI/41/07 w sprawie przekształcenia i likwidacji szkół wchodzących w skład Zespołu Szkół Rolniczych im. Krzysztofa Kluka w Rudce, ul. Ossolińskich 1 (uchwała stanowi załącznik nr 22 do protokołu).
Ad 13b.
Przewodniczący przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad – podjęcie uchwały Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim w sprawie przekazania Zespołu Szkół Rolniczych im. Krzysztofa Kluka w Rudce, ul. Ossolińskich 1 do prowadzenia Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi (projekt uchwały stanowi załącznik nr 23 do protokołu). Następnie Przewodniczący zwrócił się do radnych z pytaniem, czy w dniu dzisiejszym mają pytania i wnioski.
Uwag do projektu uchwały w przedmiotowej sprawie nie zgłoszono, w związku z tym Przewodniczący odczytał numer, tytuł i treść projektu uchwały w przedmiotowej sprawie oraz poddał ją pod głosowanie.
Rada Powiatu w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów: 16 „za”, 0 przeciwnych i 3 wstrzymujących się podjęła uchwałę nr VI/42/07 w sprawie przekazania Zespołu Szkół Rolniczych im. Krzysztofa Kluka w Rudce, ul. Ossolińskich 1 do prowadzenia Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi (uchwała stanowi załącznik nr 24 do protokołu).
Ad 13c.
Przewodniczący przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad – podjęcie uchwały Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim w sprawie rozwiązania Zespołu Szkół nr 2 im. Konstytucji 3 Maja w Bielsku Podlaskim, ul. Wojska Polskiego 17, włączenia szkół do Zespołu Szkół (projekt uchwały stanowi załącznik nr 25 do protokołu). Następnie Przewodniczący zwrócił się do radnych z pytaniem, czy w dniu dzisiejszym mają pytania i wnioski.
Uwag do projektu uchwały w przedmiotowej sprawie nie zgłoszono, w związku z tym dyskusja w tym punkcie została zamknięta. Następnie Przewodniczący odczytał numer, tytuł i treść projektu uchwały w przedmiotowej sprawie oraz poddał ją pod głosowanie.
Rada Powiatu w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów: 10 „za”, 4 przeciwnych i 5 wstrzymujących się podjęła uchwałę nr VI/43/07 w sprawie rozwiązania Zespołu Szkół nr 2 im. Konstytucji 3 Maja w Bielsku Podlaskim, ul. Wojska Polskiego 17, włączenia szkół do Zespołu Szkół (uchwała stanowi załącznik nr 26 do protokołu).
Ad 13d.
Przewodniczący przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad – podjęcie uchwały Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim w sprawie stopniowej likwidacji IV Liceum Ogólnokształcącego wchodzącego w skład Zespołu Szkół nr 1 im. Marszałka Józefa Klemensa Piłsudskiego w Bielsku Podlaskim, ul. Szkolna 12 (projekt uchwały stanowi załącznik nr 27 do protokołu). Następnie Przewodniczący zwrócił się do radnych z pytaniem, czy w dniu dzisiejszym mają pytania i wnioski.
Uwag do projektu uchwały w przedmiotowej sprawie nie zgłoszono, w związku z tym Przewodniczący odczytał numer, tytuł i treść projektu uchwały w przedmiotowej sprawie oraz poddał ją pod głosowanie.
Rada Powiatu w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów: 14 „za”, 0 przeciwnych i 5 wstrzymujących się podjęła uchwałę nr VI/44/07 w sprawie stopniowej likwidacji IV Liceum Ogólnokształcącego wchodzącego w skład Zespołu Szkół nr 1 im. Marszałka Józefa Klemensa Piłsudskiego w Bielsku Podlaskim, ul. Szkolna 12 (uchwała stanowi załącznik nr 28 do protokołu).
Ad 13e.
Następnie Przewodniczący przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad – Podjęcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany siedziby szkół wchodzących w skład Zespołu Szkół Specjalnych w Bielsku Podlaskim, ul. Kleszczelowska 5 (projekt uchwały stanowi załącznik nr 29 do protokołu). Następnie Przewodniczący zwrócił się do radnych z pytaniem, czy w dniu dzisiejszym mają pytania i wnioski.
Uwag do projektu uchwały w przedmiotowej sprawie nie zgłoszono, w związku z tym Przewodniczący odczytał numer, tytuł i treść projektu uchwały w przedmiotowej sprawie oraz poddał ją pod głosowanie.
Rada Powiatu w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów: 13 „za”, 3 przeciwnych i 3 wstrzymujących się podjęła uchwałę nr VI/45/07 w sprawie zmiany siedziby szkół wchodzących w skład Zespołu Szkół Specjalnych w Bielsku Podlaskim, ul. Kleszczelowska 5 (uchwała stanowi załącznik nr 30 do protokołu).
Ad 14.
Przystępując do realizacji 14 punktu porządku obrad sesji Przewodniczący poinformował o obowiązującej procedurze przy przyjmowaniu sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Bielskiego i zadań realizowanych z funduszy celowych w 2006 roku (sprawozdanie stanowi załącznik nr 31 do protokołu).
Ad 14a.
Przewodniczący odczytał uchwałę Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie opinii o przedłożonym przez Zarząd Powiatu sprawozdaniu z wykonania budżetu powiatu za 2006 rok (uchwała RIO stanowi załącznik nr 32 do protokołu).
Ad 14b.
Przewodniczący udzielił głosu Przewodniczącemu Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu radnemu Danielowi Puchalskiemu, który odczytał opinię Komisji Rewizyjnej w sprawie wykonania budżetu Powiatu Bielskiego na 2006 rok (opinia Komisji Rewizyjnej stanowi załącznik nr 33 do protokołu).
Ad 14c.
Przewodniczący Rady Powiatu otworzył dyskusję nad sprawozdaniem z wykonania budżetu Powiatu Bielskiego i zadań realizowanych z funduszy celowych w 2006 roku.
Radny Edward Karpiesiuk stwierdził, iż Komisja z należytą starannością wykonywała swoją pracę, członkowie Komisji spotykali się z wieloma osobami które udzielały informacji na temat stanu finansów Powiatu. Trzeba jednak, zdaniem radnego, podjąć kwestię zaspokojenia ogólnych, zbiorowych potrzeb mieszkańców Powiatu oraz przeanalizować wykonywanie zamierzeń inwestycyjnych, w tych kwestiach, zdaniem radnego, jest wiele do zrobienia. Radny zaznaczył, że Komisja Rewizyjna nie dopatrzyła się nadużyć i nieprawidłowości w wydatkowaniu środków finansowych.
Głos w dyskusji zabrał radny Marek Łukaszewicz, zasygnalizował wszystkim, że zadłużenie Powiatu na koniec 2006 r. wynosiło 5.300.000 zł, a za rok będzie wynosiło 8 mln. Wszystkie zamierzenia inwestycyjne przewidywane są do wykonania poprzez uzyskanie kredytów. Radny zadał pytanie Przewodniczącemu Komisji Rewizyjnej, jak wygląda sytuacja wykorzystania urlopów przez Starostę, Wicestarostę oraz członków Zarządu Powiatu? Chciał uzyskać informację, czy wymienione osoby wykorzystały urlop czy też przewiduje się wypłacenie ekwiwalentu za niewykorzystany urlop wypoczynkowy, chodzi głównie o ubiegły rok kalendarzowy.
Głos zabrał Radny Puchalski i stwierdził, że kontrola była prowadzona wyrywkowo, a nie w zakresie urlopów wypoczynkowych i ewentualnych ekwiwalentów za nie. Jeśli zajdzie taka potrzeba to Komisja Rewizyjna dokładnie zbada ten temat, szczególnie w sytuacji, gdy został on zasygnalizowany przez radnego Łukaszewicza.
Starosta Bielski poinformował wszystkich o tym, że urlopy wypoczynkowe były wykorzystywane na bieżąco. Nie zostały wypłacone ekwiwalenty za niewykorzystany urlop wypoczynkowy Staroście, Wicestaroście, Sekretarzowi i Skarbnikowi Powiatu.
Radny Łukaszewicz poprosił o przedłożenie informacji o budowie hali sportowej przy I Liceum Ogólnokształcącym im. T. Kościuszki w Bielsku Podlaskim, zaznaczył, że już wcześniej kierował prośby w zakresie uzyskania danych na ten temat, jednak żadnych informacji do tej pory nie uzyskał. Nie otrzymał również informacji o stopniu przygotowania szpitala w Bielsku Podlaskim do włączenia do sieci szpitali w kraju. Chciał, aby radni zostali poinformowani o odprawach pieniężnych wypłaconych pracownikom Starostwa w ubiegłym roku kalendarzowym.
Starosta poinformował, że zgodnie z prawem, została wypłacona jedna odprawa pieniężna dla Pani Heleny Buszko, byłego etatowego Członka Zarządu Powiatu.
Głos w dyskusji zabrał radny Charyton. Zaznaczył na wstępie, że Komisja Rewizyjna powinna sprawdzać nie tylko obliczenia matematyczne, ale przede wszystkim stopień realizacji założeń inwestycyjnych. Absolutorium udziela się, zdaniem radnego, za politykę prowadzoną na terenie zarządzania całej jednostki, w tym przypadku Powiatu. Zdaniem radnego, inwestycje nie były sprawiedliwie lokowane. Od roku mówi się o dofinansowaniu gmin i nic w tym zakresie się nie robi. Za brak konsekwencji w założeniach inwestycyjnych udziela się absolutorium Zarządowi Powiatu. Cyfry w sprawozdaniach można pouzupełniać, a deficyt pokryć – w takim przypadku Komisja Rewizyjna nie dopatrzy się nieprawidłowości. Radny zwrócił się z prośbą do Starosty o pochylenie się nad tematem dróg powiatowych, które są w bardzo złym stanie. Zima pokazała, że Starostwo nie ogarnia problemu odśnieżania dróg, błoto jest zgarniane do rowów, znaki drogowe leżą w rowach, rowy są zabłocone i niedrożne. Środki finansowe powinny służyć polepszeniu stanu dróg. Radny Charyton zwrócił się w imieniu miasta i gminy Brańsk oraz Rudki o przekazanie zamiatarki, która pozwoliłaby utrzymać w dobrym stanie ulice na tych terenach, co rekompensowałoby zły stan tych dróg. Sprzęt można kupić na rynku wtórnym i nie będzie on w takim przypadku kosztowny, jednocześnie nie obciąży znacząco finansów Powiatu.
Radny Jerzy Ignatiuk zwrócił uwagę na to, że Radny Charyton nie jest członkiem żadnej komisji, a ocenia pracę członków Komisji Rewizyjnej. Zdaniem radnego tego typu zachowanie Pana Charytona to przesada.
Głos zabrał Radny Charyton, który zasygnalizował, że potrafi ocenić pracę Komisji Rewizyjnej.
Do dyskusji włączył się Starosta. Zasygnalizował, że wszystkie decyzje podejmowane przez Zarząd i Radę są zgodne z założeniami planu inwestycyjnego, z którym zapoznali się wszyscy radni. Zadania, jakie podejmuje Powiat są jednocześnie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej, w związku z tym Sejmik Województwa, tylko z sobie wiadomych przyczyn, podejmuje decyzje odnośnie dofinansowania określonych tylko inwestycji. Zarząd i Rada Powiatu nie mogą ponosić całkowitej odpowiedzialności za stan dróg powiatowych. Można jedynie przyjąć do wiadomości, że stan dróg jest niezadowalający, ale taka sytuacja jest wszędzie. Trzeba uczynić wiele, aby poprawić stan dróg w powiecie, jednak już dziś wiadomo, że środków finansowych, które mogłyby posłużyć do współfinansowania inwestycji będzie niewiele. Taka sytuacja jest spowodowana realizacją inwestycji o charakterze centralnym. Są prowadzone rozmowy na temat pomocy przy realizacji inwestycji ze środków finansowych gmin. Ostatnio Powiat zakupił dużo sprzętu i nie przewiduje się lokowania funduszy w dodatkowe zakupy. Utrzymanie czystości na drogach to problem nie tylko w gminach Brańsk i Rudka, ale również we wszystkich pozostałych w powiecie. Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg prowadzi rozmowy z wójtami i burmistrzami na temat stanu dróg, celem ustalenia gdzie najbardziej potrzebne są nakłady finansowe. Trzeba zaznaczyć, że niektóre drogi nie będą modernizowane w najbliższym czasie ze względu na brak środków finansowych.
Radny Łukaszewicz zwrócił się do członków Komisji Rewizyjnej o wyjaśnienia dotyczące materiałów, z jakimi komisja zapoznała się podczas pracy. Poprosił, aby zapoznać radnych z wnioskami po kontroli budżetu przez jednostki zewnętrzne oraz o udzielonych komisji wyjaśnieniach przez Starostę i Skarbnik. Radny zaznaczył, że najgorszą sytuacją jest wysysanie pieniędzy gminnych na potrzeby zadań inwestycyjnych Powiatu, kosztem zadań własnych gmin. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa przekazuje znaczne nakłady finansowe na dopłaty bezpośrednie dla rolników. W zeszłym roku były to środki w wysokości 56 mln zł. Jedną z dopłat bezpośrednich jest dopłata ONW, w ramach programu wspierania obszarów o niekorzystnych warunkach gospodarowania. Dopłaty są zagrożone z powodu obowiązku dostosowania się przez rolników do standardów ochrony środowiska, które są przypisane jako zadania własne gmin. Gminy nie realizują tych zadań ze względu na brak środków finansowych oraz współfinansowanie inwestycji powiatowych. Taka sytuacja spowoduje utratę dopłat przez rolników. Gminy tracą na zaistniałej sytuacji.
Radny Puchalski wyjaśnił, że Komisja zajmowała się analizowaniem materiałów z kontroli zewnętrznych i żadnych uchybień dotyczących budżetu nie stwierdzono.
Przewodniczący wobec wyczerpania głosów radnych zamknął dyskusję, przystępując do realizacji procedury przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Bielskiego i zadań realizowanych z funduszy celowych w 2006 roku. W tym celu poddał pod głosowanie przyjęcie sprawozdania.
Rada Powiatu w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów: 13 „za”, 1 przeciwnym i 5 wstrzymujących się przyjęła przedmiotowe sprawozdanie.
Ad 15a.
Przewodniczący Rady Powiatu poprosił Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o odczytanie wniosku Komisji w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu.
Radny Daniel Puchalski – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej, odczytał wniosek Komisji w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu (wniosek stanowi załącznik nr 34 do protokołu).
Ad 15b.
Przewodniczący Rady Powiatu odczytał uchwałę Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku opiniującą pozytywnie wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu (uchwała RIO stanowi załącznik nr 35 do protokołu).
Następnie Przewodniczący odczytał projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu, poddając jego przyjęcie pod głosowanie.
Rada Powiatu w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów: 14 „za”, 3 przeciwnych i 2 wstrzymujących się podjęła uchwałę nr VI/46/07 w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu (uchwała stanowi załącznik nr 36 do protokołu).
Przewodniczący pogratulował Zarządowi Powiatu uzyskania absolutorium.
Ad 16.
Przewodniczący przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad – podjęcie uchwały Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim w sprawie zmian w planie dochodów i wydatków budżetu Powiatu Bielskiego w 2007 roku (projekt uchwały stanowi załącznik nr 37 do protokołu). Poinformował, iż Komisje nie zgłosiły wniosków do ww. materiału. Następnie zwrócił się do radnych z pytaniem czy w dniu dzisiejszym mają pytania i wnioski.
Uwag do projektu uchwały w przedmiotowej sprawie nie zgłoszono, w związku z tym Przewodniczący odczytał numer, tytuł i treść projektu uchwały w przedmiotowej sprawie oraz poddał ją pod głosowanie.
Rada Powiatu w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów: 11 „za”, 0 przeciwnych i 6 wstrzymujących się (radni Z. Szpakowski i J. Ignatiuk nieobecni na sali obrad podczas głosowania) podjęła uchwałę nr VI/47/07 w przedmiotowej sprawie (uchwała stanowi załącznik nr 38 do protokołu).
Ad 17.
Przewodniczący przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad – podjęcie uchwały Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim w sprawie powiadomienia Sekretarza Powiatu o obowiązku przedłożenia Radzie Powiatu w Bielsku Podlaskim oświadczenia o pracy lub służbie w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z nimi w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. (projekt uchwały stanowi załącznik nr 39 do protokołu). Poinformował, iż Komisje nie zgłosiły wniosków do ww. materiału. Następnie Przewodniczący zwrócił się do radnych z pytaniem, czy w dniu dzisiejszym mają pytania i wnioski.
Uwag do projektu uchwały w przedmiotowej sprawie nie zgłoszono, w związku z tym Przewodniczący odczytał numer, tytuł i treść projektu uchwały w przedmiotowej sprawie oraz poddał ją pod głosowanie.
Rada Powiatu w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów: 17 „za”, 0 przeciwnych i 0 wstrzymujących się (radni Z. Szpakowski i J. Ignatiuk nieobecni na sali obrad podczas głosowania) podjęła uchwałę w przedmiotowej sprawie (uchwała nr VI/48/07 stanowi załącznik nr 40 do protokołu).
Ad 18.
Przewodniczący przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad – podjęcie uchwały Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim w sprawie powiadomienia Skarbnika Powiatu o obowiązku przedłożenia Radzie Powiatu w Bielsku Podlaskim oświadczenia o pracy lub służbie w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z nimi w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. (projekt uchwały stanowi załącznik nr 41 do protokołu). Poinformował, iż Komisje nie zgłosiły wniosków do ww. materiału. Następnie Przewodniczący zwrócił się do radnych z pytaniem, czy w dniu dzisiejszym mają pytania i wnioski.
Uwag do projektu uchwały w przedmiotowej sprawie nie zgłoszono, w związku z tym Przewodniczący odczytał numer, tytuł i treść projektu uchwały w przedmiotowej sprawie oraz poddał ją pod głosowanie.
Rada Powiatu w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów: 13 „za”, 2 przeciwnych i 2 wstrzymujących się (radni Z. Szpakowski i J. Ignatiuk nieobecni na sali obrad podczas głosowania) podjęła uchwałę w przedmiotowej sprawie (uchwała nr VI/49/07 stanowi załącznik nr 42 do protokołu).
O godzinie 12.30, za zgodą Przewodniczącego z sesji zwolniony został radny Mirosław Bałło. W posiedzeniu uczestniczyło 18 radnych.
Ad 19.
Przewodniczący przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad – Podjęcie uchwały Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim w sprawie udzielenia upoważnienia Przewodniczącemu Rady Powiatu (projekt uchwały stanowi załącznik nr 43 do protokołu). Poinformował, iż Komisje nie zgłosiły wniosków do ww. materiału. Następnie Przewodniczący zwrócił się do radnych z pytaniem, czy w dniu dzisiejszym mają pytania i wnioski.
Radny Marek Łukaszewicz zauważył, że podjęcie takiej uchwały będzie wiązało się ze zwiększeniem zakresu kompetencji Przewodniczącego Rady Powiatu. Pan Przewodniczący poinformował radnych, że dokonał czynności związanych z ustaleniem indywidualnego czasu pracy dla Starosty, nie było jednak to przedyskutowane ze wszystkimi radnymi. Radny Łukaszewicz zaznaczył, że Starosta mówił o zgodnym z prawem wypłaceniu odprawy dla Pani Heleny Buszko, natomiast odprawa dla Marka Łukaszewicza, jako Starosty I kadencji Rady Powiatu, została zaopiniowana jako niezgodna z prawem.
Radny Jan Radkiewicz zapytał, co kryje się pod pojęciem ustalenia indywidualnego czasu pracy. Czy w zakres indywidualnego czasu pracy będzie wchodził udział w uroczystościach patriotycznych, soboty, niedziele.
Sekretarz Powiatu wyjaśnił, że na wniosek pracownika, w tym przypadku Starosty, może być ustalony indywidualny czas pracy, w innych godzinach niż wyznaczone dla funkcjonowania Starostwa, nie przekraczający jednak 40 godzinnego wymiaru tygodniowego. Pismem z dnia 27.02.2007 r. został ustalony indywidualny czas pracy dla Pana Starosty. Udział w uroczystościach patriotycznych nie zaliczany jest do wymiaru indywidualnego czasu pracy. Ustawa zastrzega do wyłącznych kompetencji Rady Powiatu ustalenie wynagrodzenia Starosty, natomiast inne czynności z zakresu prawa pracy mogą być i z reguły są przypisane do kompetencji Przewodniczącego Rady Powiatu.
Radny Radkiewicz zapytał o dane z pisma dotyczącego ustalenia indywidualnego czasu pracy dla Starosty, celem zapoznania się z godzinami urzędowania Starosty.
Sekretarz poinformował o godzinach pracy Starosty, zaznaczył, że wyjazdy w celach służbowych wliczane są do czasu pracy i są nierozłącznie związane z pełnieniem obowiązków Starosty.
Radny Łukaszewicz poprosił o wyjaśnienie sytuacji, w której poprzedni Przewodniczący Rady zapewniał na piśmie, że udział w uroczystościach patriotycznych jest wliczany do czasu pracy natomiast, Pan Sekretarz zaznacza, że obecnie nie jest on wliczany do czasu pracy. Radny przedstawił interpretację prawną indywidualnego czasu pracy wójta, burmistrza, prezydenta miasta. Radny podkreślił, że skoro uprawnień ustalenia indywidualnego czasu pracy nie ma Rada Gminy, to takich uprawnień nie może również posiadać Przewodniczący Rady Powiatu.
Sekretarz Powiatu zabierając głos, zasygnalizował, że nie może odpowiadać za pisma poprzedniego Przewodniczącego Rady, jak również pozostałych radnych. Sprawa indywidualnego czasu pracy dla Starosty była konsultowana z Radcą Prawnym i wszystkie ustalenia są zgodne z prawem.
Radny Łukaszewicz zgłosił wniosek formalny o wycofanie omawianej uchwały, jeżeli jest ona niezgodna z prawem.
Radca Prawny zabierając głos w dyskusji, wyjaśniła, że czynności z zakresu prawa pracy powinny być w kompetencji Przewodniczącego Rady, za wyjątkiem ustalania wynagrodzenia Starosty, które to należy do wyłącznych zadań Rady Powiatu. W przypadku osób zarządzających nie można mówić o sztywnym czasie pracy, ale aby móc monitorować wypracowanie 40 godzin z tygodniowego wymiaru czasu pracy, należy ustalić indywidualny czas pracy przewidujący wykorzystanie 40 godz. tygodniowo. Kierownicy jednostek nie rozliczają godzin nadliczbowych.
Radny Łukaszewicz powiedział, że o problemie nieobecności Starosty w urzędzie mówi się już od trzech lat. Pani Mecenas już wcześniej zapewniała wszystkich o zgodności z prawem godzin pracy Pana Starosty.
Sekretarz Anusiewicz zaznaczył, że poprzednia kadencja zakończyła się i trzeba podjąć uchwałę, która upoważni Przewodniczącego w tej kadencji do podejmowania czynności w zakresie prawa pracy względem Starosty. W poprzedniej, jak również w obecnej kadencji Starosta pracuje 40 godzin tygodniowo.
Radny Charyton zabrał głos w dyskusji. Powiedział, że jest to niemożliwe aby od godziny 11.30 nie było Starosty w urzędzie. Nie może być również zgody na świadczenie pracy u innego pracodawcy w wyznaczonych godzinach pracy. Nasuwają się wnioski, zdaniem radnego, że Pan Starosta potrzebuje dwóch dni w tygodniu na pracę u innego pracodawcy.
Radca Prawny zasygnalizowała, że wszystkie decyzje związane z czasem pracy Starosty są zgodne z prawem.
Radny Radkiewicz zabrał głos. Zdaniem radnego Rada nie powinna być traktowana instrumentalnie, dla potrzeb jednej tylko osoby, w tym przypadku Starosty. Radny poprosił, aby Pan Starosta zdecydował się, czy jest Starostą i pracuje w godzinach, które są uważane za odpowiednie: 7.30 – 15.30, czy też pracuje w szkole wyższej. Radny stwierdził, że jeśli on sam uczestniczy w obradach sesji, musi wziąć urlop bądź odpracować godziny spędzone poza miejscem pracy. W przypadku Starosty jest ustalany indywidualny czas pracy, co zdaniem radnego, jest niedopuszczalną praktyką.
Sekretarz Anusiewicz wyjaśnił, że Starosta jest traktowany jak każdy inny pracownik, któremu przysługuje możliwość zwrócenia się o ustalenie indywidualnego czasu pracy. Pan Starosta zwrócił się z taką prośbą i dlatego zostało zastosowane rozwiązanie wyznaczenia indywidualnego czasu pracy.
Radna Kuprianiuk-Daniluk zadała pytanie wszystkim radnym, czy chodzi o to by Pana Starostę odizolować od zajęć w wyższej szkole. Zdaniem radnej poprawnym rozwiązaniem jest uczynienie czasu pracy Starosty przejrzystym i wyeliminowanie zazębiania się zajęć w Starostwie i szkole wyższej. Zastosowane rozwiązania, zdaniem radnej, są jak najbardziej korzystne.
Kolejnych uwag do projektu uchwały w przedmiotowej sprawie nie zgłoszono, w związku z tym dyskusja w tym punkcie została zamknięta. Następnie Przewodniczący odczytał numer, tytuł i treść projektu uchwały w przedmiotowej sprawie oraz poddał ją pod głosowanie.
Rada Powiatu w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów: 12 „za”, 2 przeciwnych i 4 wstrzymujących się (w obecności 18 radnych) podjęła uchwałę nr VI/50/07 w sprawie udzielenia upoważnienia Przewodniczącemu Rady Powiatu (uchwała stanowi załącznik nr 44 do protokołu).
Ad 20.
Przystępując do realizacji punktu – interpelacje i zapytania radnych Przewodniczący zwrócił się do radnych z prośbą o zabieranie głosu.
Radny Marek Antoni Łukaszewicz zadał pytanie Przewodniczącemu, dlaczego nie zareagował na wniosek formalny zgłoszony przez radnego Łukaszewicza o odrzucenie prawne uchwały, dotyczącej udzielenia upoważnienia Przewodniczącemu Rady Powiatu.
Radny Iwańczuk poinformował o temacie kwietniowej sesji, jakim będą inwestycje w drogownictwie. Poprosił, aby każdy z radnych zorganizował zebranie z wyborcami, na którym poruszony zostanie temat drogownictwa, po to aby zebrać jak najwięcej informacji o nurtujących społeczność lokalną zagadnieniach związanym z drogami. Radny zwrócił się do wszystkich, aby dostarczali informacje do Przewodniczącego Rady Powiatu zawierające nazwę drogi, jej długość, rodzaj nawierzchni, dokumentację techniczną, a w przypadku jej braku szacunkowy koszt jej sporządzenia oraz założenia dotyczące zakładanych kosztów poniesionych na poprawę stanu dróg, przewidywany okres realizacji inwestycji. Radny poprosił o przedstawienie planu, jakie drogi mają być modernizowane, w jakiej kolejności, w związku z tym że zajdzie potrzeba stworzenia nowego planu ponieważ przyjęty w poprzedniej kadencji program na lata 2007 – 2010 będzie nieaktualny. Następnie radny przedłożył pisemną interpelację w ww. sprawie (interpelacja radnego stanowi załącznik nr 45 do protokołu).
W związku z brakiem chętnych do dalszego zabierania głosu Przewodniczący zamknął dyskusję i przeszedł do realizacji dalszego porządku obrad sesji.
O godzinie 13.00, za zgodą Przewodniczącego obrady sesji opuścił radny Zbigniew Jan Szpakowski. W dalszych obradach sesji uczestniczyło 17 radnych.
Ad 21.
Przystępując do realizacji punktu – wnioski i oświadczenia radnych – Przewodniczący zwrócił się do radnych z prośbą o zabieranie głosu w tym punkcie.
Radny Marek Antoni Łukaszewicz poprosił o wyjaśnienie w sprawie pracy Starosty po godzinach urzędowania pozostałych pracowników. Zdaniem radnego jest nierealne, aby Starosta urzędował po godzinach pracy i przyjmował interesantów w godzinach popołudniowych, gdy w budynku są jedynie osoby zajmujące się sprzątaniem pomieszczeń.
Radna Kuprianiuk-Daniluk, w odpowiedzi na wypowiedź przedmówcy zaznaczyła, że nie jest upoważniona do wyznaczania zadań Staroście w sytuacji, gdy są obecni urzędnicy czy też pod ich nieobecność. Podkreśliła jednocześnie, że godziny popołudniowe wyznaczone do przyjmowania interesantów są, jej zdaniem, bardzo dogodne dla większości mieszkańców Powiatu.
Wicestarosta Piotr Bożko zasygnalizował, że temat pracy Starosty w szkole wyższej jest znany radnym od 5 lat. Funkcja Starosty wymaga często pracy poza godzinami wyznaczonymi przez Radę, często są wyjazdy, praca wieczorami, czy też w weekendy związana z częstymi wyjazdami.
Radny Łukaszewicz powiedział, że rzeczywiście temat jest znany wszystkim od 5 lat, jednak na piśmie radni zostali poinformowani o pracy Starosty w szkole wyższej po dwóch latach od początku pierwszej kadencji. Radni tworzą parasol ochronny dla Starosty i jego poczynań.
Radny Charyton zasygnalizował, że nie byłoby dyskusji na temat godzin pracy, gdyby Starosta jasno określił, że w zaistniałej sytuacji jest niezbędne aby wprowadzić indywidualny czas pracy.
Radny Puchalski stwierdził, że jego zdaniem, Starosta powinien być oceniany nie za przepracowane godziny, a za efekty swojej pracy. Takie rozwiązania są stosowane obecnie w zarządzaniu. Ważniejszą sprawą jest efektywność pracy, jej jakość.
Radny Radkiewicz zasygnalizował, aby zająć się tematem SP ZOZ w Bielsku Podlaskim w związku ze stratą finansową szpitala w wysokości 1 mln zł. Wszystko wskazuje na to, że w tym roku, zdaniem radnego, strata będzie jeszcze większa. Program naprawczy dla SP ZOZ polegał na zwalnianiu pracowników, co doprowadziło do sytuacji, w której ludzie nie chcą tam pracować. Sytuacja bielskiego szpitala jest zła, wszystko wskazuje na to, że będzie jeszcze gorzej. Radny Radkiewicz zaproponował, aby zająć się tą sprawą i zastanowić się jak pomóc szpitalowi.
Kolejnych wniosków i oświadczeń nie zgłoszono, w związku z tym Przewodniczący zamknął dyskusję przechodząc do realizacji kolejnego punktu.
Ad 22.
Przystępując do realizacji punktu poświęconego sprawom różnym Przewodniczący zachęcał radnych do wzięcia udziału w Halowych Mistrzostwach Piłki Nożnej, które mają odbyć się w dniach 13-15. 04. 2007 r. w salach sportowych na terenie powiatu Wolsztyńskiego (Regulamin Mistrzostw stanowi załącznik nr 46 do protokołu).
Przewodniczący Rady odczytał list, w którym była radna Powiatu Kieleckiego zwraca się z prośbą o pomoc finansową dla córki (list stanowi załącznik nr 47 do protokołu). Przewodniczący zasygnalizował, aby wszystkie osoby, które chcą pomóc zgłaszały się do biura obsługi Rady Powiatu.
Przewodniczący przypomniał radnym o obowiązku złożenia oświadczeń majątkowych (pismo w tej sprawie stanowi załącznik nr 48 do protokołu). Zachęcił wszystkich radnych do udziału w komisjach Rady Powiatu. Na zakończenie złożył wszystkim obecnym życzenia z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych.
Kolejnych spraw różnych nie zgłoszono. W związku z tym dyskusja w tym punkcie została zamknięta.
Ad 23.
Porządek obrad został w tym punkcie wyczerpany, w związku z tym Przewodniczący Rady Adam Miron Łęczycki o godzinie 13.15 zamknął posiedzenie VI sesji Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała: Joanna Popławska.
Adam Miron Łęczycki
Przewodniczący Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim
Metryka strony